Dear Readers,

"Almost everyone has suffered painful,sad and happy moments when falling in love and life. In this page, we share some of the sad, happy, love, life story , short novel, articles and quotes, hope you can find your feeling here and feel better!"
Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup, tetapi benih tidak akan tumbuh seandainya tidak dipupuk dengan keberanian,cinta dan kasih sayang. Hidup bukan tentang mendapatkan apa yang kita inginkan, tetapi tentang menghargai apa yang kita miliki, dan sabar menanti yang akan menghampiri.. .Selagi ada cinta selagi itulah ada harapan dalam kehidupan xx

Almost everyone has suffered painful and sad when falling in love. That is a inevitable part when two people in love with each other. In this page, we share some of the best sad love quotes, hope you can find your feeling here and feel better! - See more at: http://sayingimages.com/sad-love-quotes-heart-broken-quotes/#sthash.VNbMeqQS.dpuf
Almost everyone has suffered painful and sad when falling in love. That is a inevitable part when two people in love with each other. In this page, we share some of the best sad love quotes, hope you can find your feeling here and feel better! - See more at: http://sayingimages.com/sad-love-quotes-heart-broken-quotes/#sthash.VNbMeqQS.dpuf
Almost everyone has suffered painful and sad when falling in love. That is a inevitable part when two people in love with each other. In this page, we share some of the best sad love quotes, hope you can find your feeling here and feel better! - See more at: http://sayingimages.com/sad-love-quotes-heart-broken-quotes/#sthash.VNbMeqQS.dpuf

Translate

Wednesday 22 October 2014

Cerpen Perginya sebuah impian (Buat arwah abang iparku tersayang)

Hujan renyai renyai di bandar Johor Bahru. Aku berjalan malas sambil tak habis mengusap airmata."Along, jaga diri bila di Kuala lumpur ye!" ucap Murni pada aku yang akan berangkat ke Kuala Lumpur kota metropolitan, sendiri untuk memulakan hidup baru." Dah! jangan nangis, tahu la along jaga diri ok..keep in touch!" Sambil melambai dari tingkap ku usap airmata , pergi dengan penuh harapan baru dan meninggalkan semua duka silam. Sepanjang perjalanan aku tertidur nyenyak mungkin cuaca yang sejuk dan aircon bas yang terlalu sejuk menyucuk tulang buat aku hanyut dibuai mimpi.
"Hi , boleh kenal , nama saya Tahir!" Setahun di Kuala Lumpur akhirnya aku bertemu jodoh dengan Tahir biarpun aku isteri kedua. "Abang , janji akan jaga Seri selagi hayat abang masa ada!" Aku tersenyum sipu .."Apa la abang ni..Seri dah cukup bahagia dengan apa yang abang berikan!"  Suamiku Tahir hanya bekerja sebagai pegawai polis, selang beberapa tahun pencen, dia bekerja keras menyara kami sekeluarga. Apalagi dengan kehadiran anak sulung kami Mohd Khairol..perbelanjaan makin bertambah tapi aku sabar. Dengan sedikit bantuan aku buat jualan kuih dirumah.
Aku tabah menghadapi hari hari yang penuh dugaan. Bila terkenangkan nasibku dulu sebelum berkahwin ..aku mengucap panjang. Kini hidup aku lebih bahagia,mempunyai suami yang menyayangi aku penuh kasih dan anak yang comel pengikat kebahagiaan rumahtangga. Tapi ku sangka panas sampai ke petang rupanya hujan ditengahari.
"Seri, abang rasa tak sihat hari ni.."  Abang Tahir meyapa aku setibanya dirumah. Melihat dia melayang layang aku menerpa memeluk erat tubuh abang Tahir yang tiba tiba rebah tak bernyawa... "Abang.. kenapa ni bang.. bangun la bang.. jangan tinggalkan Seri dengan Khairol bang!".. aku berteriak sekuat hati.. Hati aku hancur..remuk seremuknya abang Tahir pergi ..pergi dan takkan kembali. Apakah ini nasib ku.. Impian yang kubina pergi bersama airmata..Kini 3tahun sudah sejak pemergian abang Tahir. Aku pulang ke bandar Johor dengan membawa seribu kenangan......"Along! bangun.. kau tak kerja ke hari ni".. aku tersentak.. Murni mengejutkkan aku dari lamunan...Ohh aku melamun jauh rupanya..."Napa along?" Tiba tiba airmataku menitik jatuh..terasa sebak didada."Ohh ingat abang long eikk..." adikku mengusik..aku hanya mampu tersenyum dalam tangisan."Dahh jangan ingat kisah lama.. setiap yang berlaku ada hikmahnya" adikku berleter panjang.. Aku hanya mampu menggangguk dan bersiap siap  untuk melangkah kaki ke tempat kerja.. dihatiku berbisik.."Ya Allah sesungguhnya kau maha pengasih dan penyayang.. tempatkanlah abang tahir di tempat orang orang yang beriman... Abang,,, Seri masih sayangkan abang".........Al Fatihah.. Perginya sebuah impian....