Dear Readers,

"Almost everyone has suffered painful,sad and happy moments when falling in love and life. In this page, we share some of the sad, happy, love, life story , short novel, articles and quotes, hope you can find your feeling here and feel better!"
Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup, tetapi benih tidak akan tumbuh seandainya tidak dipupuk dengan keberanian,cinta dan kasih sayang. Hidup bukan tentang mendapatkan apa yang kita inginkan, tetapi tentang menghargai apa yang kita miliki, dan sabar menanti yang akan menghampiri.. .Selagi ada cinta selagi itulah ada harapan dalam kehidupan xx

Almost everyone has suffered painful and sad when falling in love. That is a inevitable part when two people in love with each other. In this page, we share some of the best sad love quotes, hope you can find your feeling here and feel better! - See more at: http://sayingimages.com/sad-love-quotes-heart-broken-quotes/#sthash.VNbMeqQS.dpuf
Almost everyone has suffered painful and sad when falling in love. That is a inevitable part when two people in love with each other. In this page, we share some of the best sad love quotes, hope you can find your feeling here and feel better! - See more at: http://sayingimages.com/sad-love-quotes-heart-broken-quotes/#sthash.VNbMeqQS.dpuf
Almost everyone has suffered painful and sad when falling in love. That is a inevitable part when two people in love with each other. In this page, we share some of the best sad love quotes, hope you can find your feeling here and feel better! - See more at: http://sayingimages.com/sad-love-quotes-heart-broken-quotes/#sthash.VNbMeqQS.dpuf

Translate

Sunday 26 October 2014

Cerpen Kerana Dia Aku Ternoda Part 1 (Ditujukan khas untuk wanita yang dilukai)

Syukurilah derita masa lalumu, karena ia adalah penyebab kekuatanmu di hari ini.Pepatah itu ku pegang hingga saat ini.Cinta dan menyintai, luka dan dilukai adalah pekara biasa buatku.Aku hanya wanita yang inginkan cinta yang tulus dari seorang bernama lelaki.Tetapi setiap detik masa berlalu..aku hanya jadi mangsa permainan mereka. Habis manis sepah dibuang..Cinta yang kuberi..airmata yang kudapati...aku ditinggalkan setelah cinta yang kupupuk kubenih dengan kesetiaan dibuang begitu sahaja...
Riuh rendah muzik kedengaran...mataku melihat sekeliling, terlihat ramai anak anak muda yang keluar masuk dari pintu hadapan.."Maria..si dia yang kau tunggu tunggu ..dah datang..pergi la..dia ada kat meja number satu" sergah Amira..Aku tersenyum.. "hmmm lega rasanya..tak payah aku layan jantan lain hari ni" bisik hati kecilku..Bekerja sebagai gro bukan kemahuanku tapi atas desakan hidup aku terpaksa. Kalau hanya belajar tahap sekolah rendah takkan kemana. Kerja dimana mana sekarang semuanya memerlukan sijil.  Spm la..diploma la.. phd la.. bachelor la.. ahhh macam macam yang diaorang minta...Lagipun aku bukannya menjual diri, hanya menemankan laki laki yang datang kerana kesunyian...Ada yang gatal..tua bangka..bujang terlajak cuba mengoda ,tapi aku hanya setia pada yang satu.Dahlan..lelaki bertubuh sasa..kulit kuning langsat...lesung pipit dipipi..business man yang berjaya..itu lah dia idaman kalbuku.
"Dah lama abang sampai?.."Kulabuhkan punggung merapati manja kekasih pujaan hatiku.."Abang baru sampai ..Maria..,hari ni sibuk betul ditempat kerja..banyak meeting.."ucap Dahlan sambil air yang dimeja habis ditogoknya...Malam itu seperti biasa aku dan Dahlan bergelak ketawa, usik mengusik.. rambutku dibelai manja.. aku merasakan dunia ni begitu indah saat aku bersama Dahlan.Lelaki yang aku kenali dua bulan lalu di pusat karaoke tempat aku bekerja..cinta kami berputik saat pertama kali kami diperkenalkan..Setiap kali Dahlan datang aku dibooking sepanjang malam...Dahlan selalu memberikan aku tips lebih dari yang aku dapat gaji setiap bulan..."Mariaaa.., sayang abang Dahlan tak..?""Tentu la ....Maria sayang.." jawab ku manja... Dahlan cuba membaringkan kerusi kereta..supaya aku selesa..Malam yang hening sunyi di taman menambahkan suasana romantik...Setiapkali aku habis kerja.. Dahlan la yang selalu menghantar aku pulang, tapi malam itu aku dan Dahlan berhenti disebuah taman..."Abang cintakan Maria..abang nak  Maria jadi isteri abang yang sah.."ucap Dahlan sambil mengucup dahiku lembut..Aku terharu dengan kata kata Dahlan.. ibarat pucuk dicita ulam yang datang..memang itu yang aku harapkan, menjadi isteri pada abang Dahlan. Lelaki yang kaya, berharta..handsome pulak tu.Kalau aku berkahwin dengan Dahlan tak payah aku bekerja di pusat karaoke lagi..Hidup senang lenang..Rumah besar..kereta mewah dan bercuti kesana sini..aku mula berangan angan."Maria pun cintakan abang..Maria sudi jadi isteri abang.." aku memeluk Dahlan bahagia..Dahlan menatap wajahku sambil mengusap pipiku.. bibirku dikucup tanpa henti..tanganku dipegang erat.. Dengan perlahan Dahlan berbisik...."I love you Maria.."sambil jari jemarinya menyelinap disetiap inci tubuhku,jantungku berdegup kencang.. nafas ku laju, terasa hangat dan nikmatnya sentuhan Dahlan membuat aku tidak tertahan.. "Aaahhh abang Dahlan.." aku merintih dalam kesedapan..Dahlan tidak berhenti...aku relakan Dahlan menikmati tubuhku,aku pasrah dalam pelukan Dahlan . Hari itu aku dan Dahlan hanyut dibuai nafsu cinta.....Sejak itu aku dan Dahlan berkali kali melakukan perbuatan terkutuk..aku lupa akan agama ..aku menikmati setiap sentuhan  Dahlan...aku tidak peduli yang aku bukan dara lagi..
Hingga suatu hari aku mendapat sms "Tinggalkan suami aku.....kau ni perempuan tepi jalan.. jangan harap , suami aku akan berkahwin dengan kau..!.. perempuan jalang!". Aku terkejut lalu terduduk diam..Ku tarik nafas dan cuba mengatur kata kata ..jari jemari ku mula menaip.."Siapa ni?..tolong jaga mulut ye..jangan nak sembarang menuduh ...". Tit! Tit!.. sms aku berbalas kembali."Aku isteri Dahlan!.."jawapan yang ringkas ku terima... Aku tergamam...tanpa membuang masa aku cuba menelefon Dahlan.Panggilan ku tidak dijawap.Airmataku mula berjujuran jatuh membasahi pipi..."Mungkinkah abang Dahlan sudah beristeri..?' berbagai soalan bermain difikiranku.Hari berganti hari, minggu berganti bulan..bayang Dahlan tiada. Dahlan seperti hilang dihanyut masa. Setiap hari aku menanti kehadiran Dahlan tapi yang dinanti tak kunjung tiba.Aku terasa dipermainkan.Jiwaku hancur...
"Maria...jom kita keluar makan satay warung pak mat..sedap tau.." Amira mengajak ku sambil tanganku dihuyung hayang.."Jom la!..abang Dahlan kau takkan datang.. kalau kau nak, aku carikan yang lebih handsome dari abang Dahlan kau tu.. lagi kaya.. ok.."Amira memujuk ..aku cuba mengukir senyum biarpun hatiku sakit bagai dihiris sembilu. Ku turutkan Amira melangkah kaki ke warung pak mat yang tak jauh dari pusat karaoke tempat aku bekerja...
"Ehh ada pasar malam hari ni..jom kita singgah Maria.. mana tahu ada barang yang murah.."Amira menarik tanganku sambil belari lari anak. Ditengah kesibukan orang yang lalu lalang ,tiba tiba aku berdiri kaku ,aku terlihat Dahlan berjalan memimpin seorang perempuan yang sedang sarat mengandung.."Kenapa Maria..? kau macam nampak hantu je..?"..Amira mengoncang goncang tubuhku.. "Abang Dahlan..."teriakku perlahan sambil jari ku menunding ke arah Dahlan..Amira memandang pantas. "Ha..ah..!! itu Dahlan.. tapi siapa perempuan dengan dia tu?" Amira cuba berlari ke arah Dahlan.."Abang Dahlan!!!"teriak Amira .."Lama tak nampak..?" Amira menegur mesra. Dahlan kelihatan terkejut..."Eh Amira..buat apa kat sini.. kenalkan..isteri abang.. Munira.." ucap Dahlan tergagap gagap. Munira memandang kami dengan jelingan mata yang sangat tajam..salam yang diluhur tak dibalas..."Mari kita balik bang..banyak lalat la kat sini.. lemas Munira jadinya.."Munira menarik tangan Dahlan pergi.
"Elehh sombong...jom Maria...orang gila jangan dilayan.. kalau dilayan kita pun boleh jadi gila!.."..Amira memandangku sambil tertawa sinis. "Dah la Maria...jantan semua sama..kita ni ibarat barang mainan buat mereka...jangan nak menangis.. hilang satu sepuluh mari lohhh!.. Amira cuba menceriakanku....Aku hanya tertunduk sedih. Mengapa aku yang dilukai. Mengapa aku yang harus tanggung semua ini."Tidakkah kau rasa..kesedihan ini tak lain hanya la kerana kau. Dahlan..." hatikku berbisik.Impian yang aku bina semuanya punah bersama Dahlan.Semakin hari berlalu, aku cuba lalui dengan tabah.. Aku mula bermain api..Setiap lelaki yang hadir dalam hidupku.. aku permainkan...seperti mana aku dipermainkan...Lamunanku terhenti tatkala lagu dendangan  Alleycats berkumandang....Kerana kau ku masih di sini...Kerana kau ku bisa menangis...bergelinangan  airmataku perlahan jatuh menitis membasahi pipi....hatiku berbisik.." Abang Dahlan..kerana kau aku ternoda..."..Bersambung.........nantikan sambungan seterusnya ..............Kerana Dia Aku Ternoda..