Dear Readers,

"Almost everyone has suffered painful,sad and happy moments when falling in love and life. In this page, we share some of the sad, happy, love, life story , short novel, articles and quotes, hope you can find your feeling here and feel better!"
Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup, tetapi benih tidak akan tumbuh seandainya tidak dipupuk dengan keberanian,cinta dan kasih sayang. Hidup bukan tentang mendapatkan apa yang kita inginkan, tetapi tentang menghargai apa yang kita miliki, dan sabar menanti yang akan menghampiri.. .Selagi ada cinta selagi itulah ada harapan dalam kehidupan xx

Almost everyone has suffered painful and sad when falling in love. That is a inevitable part when two people in love with each other. In this page, we share some of the best sad love quotes, hope you can find your feeling here and feel better! - See more at: http://sayingimages.com/sad-love-quotes-heart-broken-quotes/#sthash.VNbMeqQS.dpuf
Almost everyone has suffered painful and sad when falling in love. That is a inevitable part when two people in love with each other. In this page, we share some of the best sad love quotes, hope you can find your feeling here and feel better! - See more at: http://sayingimages.com/sad-love-quotes-heart-broken-quotes/#sthash.VNbMeqQS.dpuf
Almost everyone has suffered painful and sad when falling in love. That is a inevitable part when two people in love with each other. In this page, we share some of the best sad love quotes, hope you can find your feeling here and feel better! - See more at: http://sayingimages.com/sad-love-quotes-heart-broken-quotes/#sthash.VNbMeqQS.dpuf

Translate

Wednesday 22 October 2014

Cerpen Kakakku Tersayang

Ini lah satu satunya kakak kesayangan aku. Kami berdua banyak menempuh suka duka bersama. Terlalu banyak kisah pahit manis dari kecik berlari lari dengan seluar dalam sampai la masing masing dah berumahtangga.Belum sempat aku nak meneruskan cerita, airmata dah meleleh tersingkap kisah silam. Kakak aku ni penyabar orangnya..hmmm susah nak jumpa orang yang macam ni..ntah la kalau dengan aku jer dia sabar.. tak tahu plak kalau dengan orang lain. Kami berdua ni mangsa penceraian ibu bapa. Aku baru berumur 2 tahun masa mak dan bapa bercerai. Kami ikut tinggal dengan bapa dan mak tiri. Tapi dari dulu hingga kini kakak aku la yang menganti kan tempat sebagai mak, kakak dan kawan untuk aku. Masa kecilku aku memang nakal suka menyakat kakak aku sampai dia menangis. Kalau 1 hari tak usik kakak aku tak boleh rasanya...hehehe. Teringat 1hari tu aku berangan angan nak jadi pemain boxer.. (nii banyak tengok adegan wrestling) so main tumbuk tumbuk la.. so mangsanya siapa lagi kalau bukan kakak aku...so pendekkan cerita.. haa lembam sebelah mata kakak aku dibuatnya... habis aku kena belasah dengan bapak...Yang ni pula kisah sedih.. setelah aku berumahtangga.. melangkah pulang la kerumah bapak sambil bawa anak sulung perempuan ku..ye la.. bapak nak tengok cucu . ..Macam selalu bapak happy tengok kedatangan ku tapi tidak mak tiriku.. hmmm hampehh aku tak di layan.. kebetulan masa aku sampai diorang nak keluar bandar... kakakku pula bersiap siap sampai tak sedar baju yang dia pakai koyak sebesar lubang jamban..hehehe.. aku sapa kakak aku.. "Pergi la tukar baju!.. kan koyak tu" Belum sempat kakak aku berlari ke bilik nak menukar baju.. mak tiri dah menjerit.. "haa.. tak payah tukar.. dah lambat..nak keluar!".. Menitis airmata kakakku...hmmm haii tak berubah perangai mak tiri aku ni.. dari aku kecik sampai la da besar.. Kakak aku berbisik perlahan.."Kau tolong cover belakang aku ye wi!'... aku menggangguk sambil mengesat airmata kakakku. Kesian pun ada.. marah pun ada. Sepanjang perjalanan di bandar..aku berjalan dibelakang kakakku. Aku tahu dia malu... Tapi memang la kakakku orang yang sangat penyabar.."Along!. ingat tak masa kita kecik kecik dulu pergi sekolah dgn kasut sekolah yang dah koyak ternganga sebesar mulut rimau.. uniform pun lusuh tak berganti..".aku cuba memujuk hati kakakku..Along tersenyum..Suatu hari aku dikhabarkan kakakku sakit katanya tersimbah air panas.. aku terpikir.. macam mana air panas dari dapur boleh tumpah atas kepala kakakku .. tak masuk akal.. Setelah aku tanya berkali kali.. baru la kakak aku ceritakan apa yang terjadi. "Wi.. aku taknak bagitau kau yang mak simbah aku dengan air panas sebab aku tertidur kat dapur..!"aku tersentak bila kakak aku mula bercerita.. "Aku tahu kalau kau tahu hal yang sebenar kau mesti mengamuk dengan mak..aku taknak kau gaduh dgn mak wi".. teresak esak kakak menyambung cerita. Ya allah.. masa tu tuhan jer tahu betapa aku marah.. geram dan kesal dengan apa yang terjadi. Kakakku memang penyabar...hmmm menitis plak airmata mengingatkan semua yang berlaku.. setiap yang terjadi mungkin ada hikmahnya. Sekarang mak tiri dah berubah, dia dah sedar akan semua kesilapan terhadap kami.Bak kata pepatah orang putih.. forgive and forget.Semuanya tinggal kenangan yang tak terlupakan.Yang baik jadi kan pengajaran dan yang buruk jadikan tauladan. Buat Kakakku Seri Temasek , aku bangga punya seorang kakak seperti kau. Kau la insan yang banyak mengajar aku erti sabar. Semoga kebahagian selalu ada di setiap detik hidup mu dan disetiap langkahmu ..Love you xxx